En toen waren er geen klanten meer
Het is begin 2020. De wereld staat stil. Letterlijk.
Als fotograaf zie je je agenda in één klap leeg worden. Alle shoots worden geannuleerd, en de onzekerheid slaat toe.
Herken je dit gevoel? Die paniek van "wat nu?"
Maar soms zijn het juist deze momenten die ons dwingen om anders naar ons bedrijf te kijken. Om creatief te worden. Om te innoveren. Want crisis betekent niet alleen gevaar, maar ook kans.
Tijdens de lockdown ontdekte ik, net als vele fotografen, dat we ons businessmodel moesten heroverwegen. Het werd tijd voor een nieuwe aanpak. Een aanpak die niet alleen zou werken tijdens een crisis, maar die ons bedrijf ook daarna sterker zou maken.

Minishoots bleken dé oplossing te zijn. Korte, efficiënte fotosessies die niet alleen coronaproof waren, maar ook perfect aansloten bij de behoefte van klanten aan snelle, betaalbare maar kwalitatief hoogstaande fotografie.
Maar hoe zet je zo'n minishoot succesvol op? Hoe bepaal je de juiste prijsstrategie? En hoe zorg je ervoor dat je klanten blijven komen, ook als er geen crisis is?
Deze vragen waren voor mij de aanleiding om de training "Hoe word ik minishoot specialist" te ontwikkelen. Een complete online training waarin ik je stap voor stap meeneem in het opzetten van succesvolle minishoots.
Want weet je wat het mooie is? Die lege agenda van toen heeft geleid tot een compleet nieuwe tak in mijn bedrijf. Eentje die ook nu nog, jaren later, voor een stabiele inkomstenstroom zorgt.
Wil jij ook leren hoe je van minishoots een succes maakt? Klik dan hier voor meer informatie over de training "Hoe word ik minishoot specialist".
Want één ding is zeker: crisis of niet, met de juiste aanpak hoeft je agenda nooit meer leeg te zijn.
Wil jij 52 weken lang gratis een waardevolle tip in jouw mailbox ontvangen?